Google Pay

Brug dit betalingskort fra Djurslands Bank med Google Pay. En nem og enkel måde at betale i butikker, i apps og på nettet.

Hvor kan du bruge Google Pay?

Med Google Pay kan du betale i alle butikker, der tager imod kontaktløs betaling – både i Danmark og i udlandet. Du kan også betale i webshops og i apps, der accepterer Google Pay som betalingsløsning. Det er nemt og sikkert.

For at bruge Google Pay skal du være kunde i Djurslands Bank og have Visa/Dankort eller Mastercard fra Djurslands Bank. Desuden skal du have en Android telefon med NFC-antenne og minimum Lollipop 5.0 som styresystem.

Sikker betaling

Google Pay er ekstra sikker, fordi der ikke ligger kortoplysninger på telefonen. Der udveksles derfor ikke kortoplysninger mellem din mobil og terminalen i den butik hvor du handler. Der er altså ikke et kortnummer, der kan aflures.

Regler for brug af betalingskort i Google Pay

Der er en række regler, du skal være opmærksom på, når du bruger dit betalingskort i Google Pay.

Se regler for brug af betalingskort i Google Pay

Kom i gang med Google Pay

Det er nemt at downloade og tilføje dit kort til Google Pay.

Sådan gør du

  • Hent Google Pay (Google Wallet) i Google Play Store
  • Åbn din mobilbank
  • Gå til kortoversigten i din mobilbank
  • Tryk på ”Tilføj til Google Pay” ved det kort, som du vil tilføje
  • Accepter brugervilkår

Spørgsmål og svar

Du kan læse mere om Google Pay i vores spørgsmål og svar om Google Pay.

Spørgsmål og svar

Få svar på dine spørgsmål om Google Pay

Generelt

Sikkerhed

  • Hvor sikker er løsningen?

    Sikkerheden er høj. Google Pay er ekstra sikker, fordi der ikke ligger kortoplysninger på telefonen, og der derfor ikke udveksles kortoplysninger mellem mobil og terminal. Der er altså ikke et kortnummer, der kan aflures.

    Ud over dette benyttes en række avancerede krypteringer af data.

    Skulle der alligevel ske et misbrug, vil du være ligeså godt dækket, som når du benytter betalingskort.

    Vi anbefaler, at du sætter mobilen til automatisk at låse, når du ikke bruger den, så andre ikke kan få adgang til mobilen og Google Pay.
    Mister du din mobil, skal du øjeblikkeligt kontakte pengeinstituttet, så kortene i Google Pay kan blive spærret.

  • Hvilke personlige data registeres i Google Pay?

    Se Regler for brug af dit betalingskort i Google Pay, samt Googles Privatlivspolitik.

    I Regler for brug af betalingskort i Google Pay står bl.a.:

    Når du tilknytter dit kort til Google Pay, samtykker du i, at dit pengeinstitut behandler personoplysninger om dig, når du bruger Google Pay, og at dit pengeinstitut kan videregive dine personoplysninger, herunder dit navn, adresseoplysninger, telefonnummer og kortoplysninger.

    I forbindelse med brug af kortet giver du samtykke til, at dit pengeinstitut videregiver detaljer for de enkelte betalingstransaktioner, herunder:

    • beløb, valuta og evt. rabat
    • transaktionstype og -tidspunkt
    • forhandlerens navn, adresse, postnummer samt branche
    • transaktionsstatus (fx godkendt/ikke godkendt)
    • tekniske transaktionsoplysninger
    • evt. beskeder fra forhandleren
  • Hvad er min selvrisiko og rettigheder, hvis min Google Pay misbruges af tredje part?
    Hvis Google Pay misbruges af tredje part, har du samme rettigheder som ved misbrug af betalingskort.
    Kontakt evt. vores hotline på 8630 3888 for at høre mere.


  • Får jeg en ny pinkode til Google Pay?

    Nej, sikkerheden og godkendelse af betalinger med Google Pay er baseret på din kode til din telefon eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse. Du behøver derfor ikke pinkode til at sikre dine kort i Google Pay.

  • Hvordan beskytter jeg mine virtuelle kort mod misbrug?

    Dine kort er personlige og bør ikke deles med andre. Du bør derfor ikke lade andre få adgang til din telefon med dine virtuelle kort.

  • Kan min Google Pay blive misbrugt, hvis jeg får mobilen stjålet?

    Som udgangspunkt kan andre ikke betale med din Google Pay, da det kræver fingeraftryk eller din kode til mobilen.

    For en sikkerheds skyld anbefaler vi dog, at du spærrer dine kort, hvis du mister eller får telefonen stjålet.

    Du kan selv spærre dine kort via "Find min enhed" i din Google Konto eller kontakte vores hotline på 8630 3888.

Betalingskort

Betaling

Problemer og fejlmeldinger